dijous, 11 de desembre del 2014

Context

Un dimecres, ens vam reunir amb el responsable dels pràcticums i em va descriure el context del centre, responent, molt amablement, tots els meus dubtes i curiositats. A tall de resum, com a resultat de la conversa, puc dir:

El Centre Psicopedagògic CDiTDEA (Centre de Diagnòstic i Tractament de les Dificultats Emocionals i de l'Aprenentatge) està situat al barri de les Corts de Barcelona. És un centre de titularitat privada amb caràcter clínic sense capacitat d’internament. 

Es va fundar l’any 1980 amb la intenció d’oferir assistència psicològica i psicopedagògica de qualitat als infants i adolescents mitjançat un projecte innovador. Actualment, el centre s’ha ampliat i disposa d’un equip multidisciplinari que permet l’atenció psicològica, psicopedagògica, logopèdica i psiquiàtrica de totes les edats: infància, adolescència, joves i adults, amb la finalitat d’atendre la persona en la seva integritat.
Les famílies que assisteixen al centre tenen un nivell cultural i social de benestar.

L’organigrama està format per: el director, 5 psicòlegs, 1 logopedes i 2 psiquiatra. Es tracta d’un equip multidisciplinari, que des l’enfocament del treball col·laboratiu, es reuneix un cop setmanalment per fer el seguiment i prendre les decisions corresponents per cadascun dels casos concrets. 
Malgrat el centre no tingui la figura específica del psicopedagog, els diferents professionals cobreixen aquesta tasca, ja que cadascú abraça una part del coneixement pràctic professional interdisciplinar que caracteritza la psicopedagogia. 

Així doncs, defensen el treball col·laboratiu i inclusiu mitjançant el treball en equip enfocant la seva intervenció amb la finalitat de promoure, afavorir i millorar els processos psicològics i d’aprenentatge de qualitat relacionat amb la construcció de les persones tenint en compte els diferents contextos i factors que influencien al desenvolupament de la persona, tal com comenta el Dr. Cèsar Coll. 

Els professionals del centre estan qualificats, posant en joc les seves competències professionals i els seus coneixements psicopedagògics, i s’impliquen al màxim per assegurar una educació integral i individualitzada de cadascú, oferint, també, el suport, l’assessorament i la col·laboració amb el la família, el professorat i d'altres professionals que tractin amb els infants per tal de potenciar les seves aptituds, oferint-los una educació de qualitat i plena d’oportunitats.