dijous, 11 de desembre del 2014

Coordinació amb els centres escolars



Durant aquests dies, el director del centre està fent visites als centres escolars per fer el traspàs d'informació amb les tutores o els directors de les diferents escoles que volen accedir-hi . 


Abans de fer aquesta trobada, cada terapeuta fa un informe de seguiment de cada infant i el comenta al director perquè pugui transmetre amb molta fidelitat els progressos, les dificultats, allò que es treballa,... i fins i tot poder donar pautes d'actuació al centre en el cas que convingui. 
Cal destacar que els informes, des del meu punt de vista, estan molt treballats i ben elaborats, descrivint de manera molt ben acurada i detallada tots els aspectes tractats i a considerar pel desenvolupament de l'infant i/o adolescent.

S'elaboren dos informes a l'any: per Nadal i al juny. Recullen:

- Les dades personals de l'infant/adolescent.
- Les dificultats actuals.
- Notes escolars.
- El material utilitzat a la reeducació (el que es fa servir a l'actualitat i si convé una revisió).
- Notes a tindre en compte.
- Evolució de les dificultats.
- Actitud vers: la reeducadora, la feina, els companys i el joc.

Malgrat no he assistit en aquestes trobades, he observat l'elaboració d'aquests informes. Considero que és destacable aquesta activitat que dur a terme el centre ja que la coordinació entre els diferents agents i la seva implicació en l'educació d'un infant és crucial per garantir el desenvolupament integral de l'infant, a més a més, que és una de les tasques del psicopedagog així com un dels aspectes per complir el codi ètic, tal com s'exposa en document de les "Jornades del foment de la investigació sobre el Perfil del Psicopedagog", de la universitat Jaume I. És per aquests motius que he volgut dedicar unes línies en aquest procés.


 Article: "El Perfil del Psicopedagog"