cada vegada que treballen una àrea en concret retallen l'activitat que interessa aleshores per aconseguir els propòsits. Treballen amb editorials especialitzades en psicopedagogia, psicologia o altres disciplines relacionades com, per exemple, Tea Editorials o Editorial CEPE.
A més a més, disposen d'un material en format fitxa elaborat pel propi centre per donar una resposta a les necessitats que les editorials no atenen o no s'ajusten a la realitat del centre.
Aquest material el tenen inventariat per àrees, especificant el nom dels llibres, l'edat i l'origen (lloc on es troba ubicat). Penso que és una bona estratègia per, d'una banda, saber de tots els recursos que es disposa per poder donar una resposta el més ajustada possible a les necessitats individuals de cadascú, i, d'altra banda, per facilitar la tasca a l'hora de decidir quins materials s'utilitzaran per cada reeducació concreta ja que quan tens davant totes les possibilitats és més senzill prendre decisions. Aquest llarg llistat es concreta en les següents àrees: material lògic, matemàtic, verbal, espai, temps, motricitat fina, lectoescriptura, MVL (memòria i velocitat lectora), comprensió lectora, estructuració de la informació, atenció i concentració, memòria i ortografia.
A partir de la 5a sessió, una de les principals tasques en què s'han centrat el treball de les sessions ha sigut l'observació i el coneixement dels diferents materials. El centre m'ha facilitat un llistat amb tot el material i un altre amb els testos que fan servir per diagnosticar, fer entrevistes,... (aquest de moment no l'hem treballat).
La tutora de pràctiques, a més a més d'atendre els infants i adolescents, troba moments per comentar-me cada material: em mostra el llibre en concret, m'explica de què es tracta aquell material, per a quins tipus de necessitat aniria dirigit, quina és la seva aplicació, amb quins infants i/o adolescents l'apliquen (dels que jo faig l'observació) i una mica de valoració pròpia.
Fins ara, ja porto 11 sessions, hem revisat les àrees de motricitat fina, lectoescriptura, MVL (memòria i velocitat lectora), comprensió lectora, estructuració de la informació, atenció i concentració i ortografia.
Trobo interessant conèixer el material ja que d'aquesta manera relacionem les dificultats concretes de cadascú amb el material utilitzat per poder atendre i incidir en la millora d'aquestes.
Els materials els van adaptant, adequant i renovant en funció de les necessitats de cada moment i les novetats que van sorgint.
A part d'aquest material específic de treball disposen d'un gran ventall de jocs educatius per treballar aquestes àrees, com el "lince", el "mikado",... els quals els utilitzen els 5 últims minuts, al finalitzar les tasques establertes en el pla de treball de cadascú. 

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada