A més a més, aquestes festes podré presenciar com passen el retest a alguns dels infants, podent observar l'aplicació dels diferents testos psicològics i psicopedagògics. Em fa especial il·lusió, ja que només veient l'aplicació directa d'aquests et pots fer una idea de la magnitud d'aquests documents que permeten puntualitzar les dificultats en cada àrea.
Tal com tenen recollits els materials, ens han cedit un llistat inventariant tots els testos que disposen especificant el nom del test, l'àrea, la durada i l'edat. Els testos es delimiten en les següents àrees:

- Test d'intel·ligència (WISC- IV/R- Intel·ligència multimodal, WAIS-Intel·ligència multimodal, BADyG- Intel·ligència multimodal, RIST-Intel·ligència multimodal, RIAS-Intel·ligència multimodal, D48-Intel·ligència factor "g", D70-Intel·ligència factor "g", Raven CPM/SPM- Intel·ligència factor "g", Columbia-Intel·ligència factor "g", OTUL intel·ligència, CMP- Maduresa Preescolar).
- Processos Bàsics (Reversal- esquerra/dreta, Bender- Organització perceptiva, Figura de rei- Organització perceptiva, Frosting- maduresa percepció visual, Toulouse-Pieron- Percepció i atenció, D-2- Atenció i concentració, Caras- Atenció i concentració, DiViSa- atenció i concentració, MFF-22- Impulsivitat).
- Lectoescriptura (BADIMALE- maduresa lectora, PROLEC-Lectura, BEHNALE-Lectoescriptura, ABC-Lectoescriptura, TECI- Escriptura, PEL- Lectura i Comprensió CAT-CAS).
- Comprensió lectora (TLC-M- Comprensió lectora català, COLE 1A/1B/2- Comprensió lectora català, CLT- Comprensió lectora castellano, Lazaro-Comprensió lectora castellano, CLP- Comprensió lectora Català-Castellano, CO- Comprensió lectora català, ACL- Comprensió lectora català, ECL-1- Comprensió lectora Castellano).
- Llenguatge (ITPA-Habilitats Psicolingüístiques, RA Primària/secundària- Raonament Verbal, VO- Vocabulari, O2- Ortografia, TSA- Desenvolupament Morfosintaxi).
- Hàbits d'estudi
- Preferències Professionals
- Personalitat-projectius (TAT- Projectius Relats, CAT-A/H/E- Projectius Relats, Pata negra- Projectius Relats, Família, test de l'animal i HTPP- Projectiu gràfic i de relats).
- Personalitat- Inventaris i Qüestionaris (MMPI-Adolescents/2-Adults, SLC-90- inventari símptomes, APQ/16PF A-B-C-D/HSPQ/CPQ/EPQ-A/EPQ-J- Qüestionaris de personalitat, CECAD- Ansietat i depressió nens i adolescents, AECS- habilitats socials, FES/WES/CIES/CES- Clima social/A-D- Conductes antisocials delictives, IAC-Adaptació conducta).
Hem senyalat amb color rosa els testos que habitualment fan servir per fer els informes de diagnosi i/o de retest, a més a més, d'utilitzar-ne d'altres.
L'informe de retest, el qual té un caràcter comparatiu per veure l'evolució de l'infant/adolescent al cap d'un any de rebre la reeducació. L'informe acostuma a recollir:
- Les dades personals de l'infant.
- Les notes escolars.
- Els materials emprats per dur a terme la reeducació.
- Aspectes a tenir en compte.
- Evolució de les dificultats.
- Anàlisi qualitatiu descrivint tots aquells aspectes que s'ha detectat dificultats a la diagnosis com per exemple: les capacitats i les actituds, l'espacialitat, la lateralitat, l'estructuració de la informació (anàlisis qualitatiu), les habilitats psicolingüístiques i anàlisi de la lectura, la comprensió lectora,...).
- Objectius post-retest.
- Recomanacions de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada