
A la meva novena sessió es va reincorporar a la reeducació un adolescent que fa 3r d'ESO. Aquest nen havia assistit a la reeducació durant un temps, fruit dels resultats de les proves que li havien fet al seu centre escolar, dins del programa de prevenció del Fracàs. Després d'un temps de treball, va decidir deixar la reeducació. Ara ha tornat malgrat que la seva actitud és força disconforme i té poca predisposició; la qual cosa està dificultant la creació del vincle i la realització del treball. A més a més, aquest noi durant un temps es va estar medicant la qual cosa li permetia estar més atent i més tranquil. Aquesta sensació no li agradava i per aquest motiu no vol continuar prenent-se aquest medicament, malgrat que els professionals consideren i aconsellen que seria positiu que se'l prengués.
El seu diagnòstic es tracta d'un adolescent amb TDAH amb predomini dels problemes d'atenció, impulsivitat cognitiva i aprenentatge.
Les dificultats principals són:
- Lateralitat immadura: dificultats en estructuració tempo-espacial.
- Immaduresa en estructuració espacial.
- Immaduresa en la memòria seqüencial: dificultat en estructura informativa.
- Dificultat en raonament verbal.

- Dificultat d'anàlisi, síntesi i estructuració de la informació.
- Dificultat d'interpretació lectora.
- Sentiment d'inferioritat.
- Baixa autoestima.
Els resultats del test diagnòstic que li han realitzat actualment per definir el pla d'actuació de reeducació en comparació al primer que li van fer, observem una diferència molt important, obtenint actualment resultats molt inferiors.
Davant de les seves característiques i dificultats la reeducació es basa en la individualització dirigida a estabilitzar l'atenció, a primar la reflexió davant la impulsivitat i millorar l'eficàcia lectora, establint posteriorment uns hàbits d'estudi eficaços i adequats, aprenent a sintetitzar, esquematitzar, tractar i organitzar la informació. El treball es concreta de la següent manera:
Al llarg de cada setmana (ja que hi van dos sessions setmanals), s'estructura el treball de manera que s'hagin treballat totes les àrees o si més no la majoria. Les professionals tenen una graella de seguiment personal de cada infant que permet organitzar les tasques de cada infant contemplant les àrees que cal incidir.
Totes les fitxes de treball es recullen en una carpeta taronja les quals permet fer el seguiment i tindre una orientació més a l'hora d'elaborar l'informe final.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada